Tak, dnes si povieme niečo o tom ako sa nerobí SEO, ako sa nebuduje firemná identita a ako sa klame zákaznik. Ako už nadpis napovedá, tak budem písať o virtuálnej konkurencii.
Pár príkladov na začiatok
Webhosting
Pozrime sa na poskytovateľa webhostingu domains.sk. Poviete si, že je to len jedna z mnohých firiem, čo poskytuje webhosting. Áno je to doslova jedna z mnohých firiem, dokonca jedna z mnohých identít jednej firmy.
Na spodku stránky sa nachádza text „WebHouse™ is registered trademark of WebHouse, s.r.o., 2006.„. Hoďme si tento text do googla a vo a laaa. Hneď tu máme zoznam rôznych webhostingov patriacich tej istej firme.
Tak napríklad pozrite si nasledovné weby: http://www.webpriestor.com/, http://www.superwebhosting.sk, http://www.dobryhosting.sk/, atď, atď…
A všetky pokope…
Okrem rovnakého obsahu, všetky vyzerajú veľmi podobne. Vysvetlí mi niekto aký to má význam ? Ja vtom žiadny nevidím, skôr len samé nevýhody, ktoré spomeniem neskôr. Pre mňa to je čistá virtuálna konkurencia a ešte ktomu príliš okatá a amatérska. Okrem iného som na túto firmu čítal viac sťažností, ale to tu riešiť nebudem.
Predaj hier
Poďme ďalej a pozrime sa na http://www.supergamer.sk, http://shop.sector.sk/, http://www.progamingshop.sk/.
Tu to nieje také okaté ako pri webhouse. Na prvý pohľad sa jedná o tri rôzne obchody. Rôzny dizajn, rôzne kontakné emaily, rôzne icq… Avšak ked sa pozriete lepšie, tak nájdete rovnaký tovar, rovnaké obchodné podmienky a toho istého prevádzkovateľa… Len identita webov je stále rôzna a budí dojem zdanlivo nesúvisiacich e-shopov…
Predaj hračiek
A teraz niečo od bratov čechov. Máme tu weby ako http://www.topnakup.cz/hracky/, http://www.hracky-pro-deti.cz/ a http://www.hracky-pro-deti.cz/.
Tu je to zase o niečo menej okaté. Rôzny text na úvodnej stránke, podľa možnosti rôzne title… avšak to isté menu naľavo, ten istý tovar a znovu ten istú prevádzkovateľ. Na čo je to dobré ? Podľa mňa na nič.
Prečo to nemá význam z hľadiska SEO a budovania firemnej identity ?
Čo tým spomínané firmy sledujú ? Pravdepodobne sami sebe vytvárajú virtuálnu konkurenciu, aby oklamali zákazníka, ktorý si pomyslí, že všetci ponúkajú rovnaké ceny a služby a pritom videl len viac identít tej istej firmy. Alebo si myslia, že takto sa im podarí získať lepšie a viac umiestnení vo vyhľadávačoch… Pravú príčinu nepoznám, ale poznám pár nevýhod tohto počínania.
- Google rozpozná duplicitu. Ak by ste si mysleli, že pri vyhľadaní slova webhosting cez google sa na prvej stránke objavia rôzne identity už spomínaneho webhouse, tak sa mýlite. Google rozpozná duplicitu a ukáže nám len http://www.superwebhosting.sk/. Na zvyšok sa vykašle a ukazuje skutočnú konkurenciu.
- Slabý odkazový potenciál. Pre SEO sú spätné odkazy dôležité, avšak pri viacerých identitách sú tieto odkazy rozdelené a máme viac stránok so slabým odkazovým potenciálom. Keby všetky odkazy boli sústredené len na jeden web, tak by bolo ľahšie stať sa autoritou v danom obore.
- Ťažké cielenie reklamnej kampane. Ako by ste robili reklamnú kampaň pre takúto firmu ? Robili by ste cielenie len na jeden web, alebo na všetky. Ak len na jeden, tak potom aký význam majú tie ostatné ? Ak na všetky, tak Vám nezávidím ;).
- Je lepšie mať jednu silnú značku ako viacej slabých. Energia vynaložená na budovanie rôznych (slabých) identít môže byť vynaložená na vybudovanie jednej silnej, ktorá by mala väčší úspech.
Záver ?
Toto bol len zoznam webov vytvorený a nájdený narýchlo… Podľa mňa spomínané firmy nie sú jediné, čo praktikujú budovanie viacerých identít. Ak máte nejaké príklady, tak sem snimi.
p.s. ak by ste si mysleli, že google duplicitu nerozozná, lebo pri vyhľadávaní frázy „WebHouse™ is registered trademark of WebHouse, s.r.o., 2006.“ nám ukázal viac webov s tým istý obsahom, tak je to len preto, že táto fráza nieje nijak konkurenčná, ľudia ju vyhľadávajú málo (ak vôbec) a nikto pre ňu neoptimalizuje svoj web.
Pridaj komentár